allianz önkéntes nyugdíjpénztár egyenleg

 

Egyösszegű szolgáltatás - a pénztártag halála esetén jár a kedvezményezett részére.

Járadékszolgáltatás: tag választása szerint a következő lehetőségek szerint:

  • Életjáradék: a pénztártag élete végéig havonta előre fizetve.
  • Az elején határozott időtartamos életjáradék: a szolgáltatás megkezdésétől határozott időtartamig a tagnak vagy a kedvezményezettnek - ha a tag túléli az időpontot - élethosszig tartó járadékká módosul.
  • A végén határozott időtartamú életjáradék: a pénztártag részére élethosszig, majd a kedvezményezettnek meghatározott ideig.
  • Két életre szóló életjáradék: amíg legalább egyikük életben van (a tag v. a kedvezményezett).

A befizetések felosztása és a költségek

A nyugdíjpénztár a tagdíjbefizetések összegét - a PSZÁF előírásainak megfelelően - három részre osztja:

  1. Működési tartalék:
    a működési költségek fedezésére
  2. Likviditási tartalék:
    a befektetési és demográfiai kockázatok kezelésére, a pénztár fizetőképességének fenntartására stb.
  3. Fedezeti tartalék:
    a tag egyéni számlája
  Fedezeti tartalék
(egyéni számla)
Működési kiadások, ill. tartalék  Likviditási tartalék 
10 000 Ft éves
befizetésig
90%  9,9%  0,1% 
A 10 001 Ft és 333 333 Ft éves befizetés közötti részre  96%  3,9% 0,1% 
A 333 333 Ft éves befizetés fölötti részre  99%  0,9%  0,1% 

A belépésétől számított első tagdíjbefizetés, ha 50 000 Ft-ot:
a) nem éri el, akkor 4 000 Ft-ig 100%-ban a működési tartalékra, azon felüli részben beszámítva az általános szabályok szerinti tagdíjbefizetésekbe, az azokra vonatkozó arányban és tartalékokra kerül felosztásra,
b) eléri és/vagy meghaladja, akkor teljes egészében a fedezeti tartalékra kerül felosztásra.
Más pénztárból átlépő pénztártagokra az első tagdíjbefizetésekre vonatkozó eltérő szabályok nem alkalmazandóak. A pénztár előzőekben fel nem sorolt bevételeinek alapok közötti megosztására a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

 

Amennyiben Ön 2011. május 31-éig nem nyilatkozott, akkor Pénztárunk az Önt megillető összeget nyilvántartásunk szerinti címére fogja elküldeni!Nyilatkozattételre, és a nyilatkozat módosítására a továbbiakban már nincs lehetőség!

Mi a teendő, ha a megváltozott a címe?

A kiküldéshez szükséges címadatokat 2011. július 14-i állapotnak megfelelően tudtuk figyelembe venni, így abban az esetben, ha ezt követően változott a címe, akkor javasoljuk, hogy a Magyar Posta Zrt-től igényelje a küldemények utánküldését.

A reálhozam kifizetésének menete

Pénztárunk az elsők között, július 18-án küldte meg az ÁKK részére a visszaigénylést. A kifizetését a törvényi határidők betartása mellett végzi a Pénztár, azonban a banki és postai feltételek alapján a folyamat a jogszabályban szereplő 8 munkanapot igénybe fogja venni.

A jogszabályi határidők figyelembevételével Pénztárunk július 21. és július 29. között indítja el a banki és a postai kifizetéseket. Ezzel kapcsolatban felhívjuk a tisztelt ügyfelek figyelmét, hogy a Magyar Posta (az erre a speciális esetre módosított, pénzforgalmi elszámolásokról szóló MNB-rendelet alapján) megnövelt határidővel, maximum 20 napon belül kézbesíti a postai úton kért kifizetéseket, így azok augusztus végéig elhúzódhatnak.
Akit a postás nem talál otthon, az legkésőbb szeptember 16-ig veheti át az összeget a Postán. A határidőig át nem vett összegek a Postától visszakerülnek az Államkincstárhoz, ahol majd várhatóan a beígért egyéni számlákon írják jóvá azokat

A reálhozam összege

A legnagyobb reálhozam összegek 500 000 - 600 000 Ft között vannak, a legalacsonyabb pedig az, ha valamely pénztártag egyéni számláján nem keletkezett reálhozam, azaz 0 forint.

Az Allianz Magánnyugdíjpénztár visszalépő tagjainak 83 százaléka rendelkezik pozitív reálhozammal, vagyis ennyien kapnak Pénztárunktól kifizetést. A reálhozamok átlagos összege 80 000 Ft.

 

0 hozzászólás eddig

  • Értékelés:
Hozzászólások le vannak tíltva.